Kapcsolat

Üveges Gábor - polgármester

Üveges Gábor
polgármester

Önéletrajz
Publikációk


   

Hernád-völgyi Jövő - Nyitott Kapuk Tanodája /EFOP-3.3.1-15-2015-00995/

2016.10.12.

Meg akarták fogni újra a fiatalok kezét és így elkezdeni a közösségépítést Hernádszentandráson, ezért indult el a Tanoda Program a településen. A felzárkóztatás mellett a tehetségek segítése, a készségek fejlesztése is fontos célja a település szerves részévé vált programnak.

Az Összefogás Hernádszentandrásért Alapítvány tizennégy éve működik a településért. 2008 elején döntöttek arról, lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a településen élő fiatalok részére egy iskolarendszeren kívüli, számos alternatív lehetőséget magában foglaló felzárkóztató program indulhasson.

A gyermekek mellett a szülőket is megszólító program a Norvég Civil Támogatási Alapnak köszönhetően 12 hónapos időtartamra pályázati forrásból támogatásban részesült, melynek gyakorlati megvalósítása felülmúlta a várakozásokat.

Egy olyan településen, ahol 1994 óta nincs általános iskola, ismét kialakult egy olyan munka, mely a tanulási problémák kezelésén túlmenően aktívan hozzájárul a személyiség fejlesztéséhez, és a gyermeket a szüleivel egységként kezelve próbál hatékony és maradandó segítséget nyújtani.

Ezen felzárkóztató program látványos eredményeket mutatott a közösségfejlődés oldaláról is. Egyre többen kapcsolódnak be a helyi kezdeményezésekbe, egyre többen „látszanak” a településen. Az elkezdett program folytatása a résztvevői oldalról egyértelműen a vágyott célok közé tartozott.

Első nagy lépés volt ezen tevékenység fentarthatósága felé, amikor az alapítvány sikeresen pályázott, és Hernád-völgyi Tanoda néven 2010 elején útjára indulhatott az intézményesített felzárkóztató munka (mintegy 40 gyermek bevonásával az 5-14 éves korosztályból, folyamatosan mentorálva a középiskolás korosztályt is).

Fejlődtek a gyerekek, formálódott a közösség, szépült az iskola épülete kívül-belül. 2015 október 31-én zárult le a második program.

Elsősorban a felzárkóztatást és személyiségformálást tűzte ki célul a tanoda, de ez nem egyfajta korrepetálás, vagy kisiskola. Felmérik, hogy mi az oka annak, hogy sikertelenség lép fel az iskolai teljesítményükben. Nem csak tantárgyi fejlesztést szerettek volna, hanem olyan készségeket fejleszteni, amelyek segítségével ki tudják a gyerekek tehetséget bontakoztatni. 

2016. szeptember 1-én EFOP-3.3.1-15-2015-00995 azonosítószámmal útjára indulhatott az immár harmadik támogatott ciklusa a hosszú évek óta folyamatos tanoda munkának.

Az előző időszak tapasztalataira építve viszik tovább a szakmai munkát, kiegészítve számos újszerű elemmel. Fejlesztőpedagógus, magyar-történelem, matematika-fizika szakos tanár, zenepedagógus, valamint pszichológus segíti a gyerekeket, és ezen felül a népművészet kölünböző ágai is nagy hangsúlyt kapnak a mindennapokban nagy tapasztalattal és elhivatottsággal rendelkező szakemberek közreműködésével.

vissza